2015-nyheter: Eura Moibl: Satser lettere | Din Fritid
2015-nyheter: Eura Moibl

Satser lettere

Nå satser Eura Mobil på «lettere bobiler» med egenvekt godt under tre tonn. Selv om det doble gulvet må vike i enkelte modeller for å imøtekomme de nye kravene skal bobilene fortsatt holde høye tyske krav.

Euro Mobil

Den første modellen i deres nye satsning er Profila One som er et godt alternativ for førstegangskjøperen. For det er liten tvil om at Euro Mobil vil kjempe om en solid posisjon i dette segmentet.

Profila One

Med denne halvintegrerte modellen ønsker den tyske produsenten å komme med en innstegsmodell som måler kun 6,99 meter, og som etter sigende skal ha en egenvekt på 2850 kg. Den skal være prisgunstig men samtidig gi kjøperen mye for pengene. At den ser litt «svensk» ut på utsiden med sin blå/gule dekor bør ikke skremme noen fra å ta en ekstra titt på nylanseringen. Du kan velge mellom flere ulike interiør-farger og kan med enkle grep få hele sju forskjellige fargekombinasjoner uten å bytte hele putepakka. Profila One har også Eura Mobils standard glassfiber-forsterkede vegger som bindes sammen med gulv og tak av aluminiumsrammer utviklet i samarbeid med flyindustrien. Noe som gir lav støy under kjøring. Gulvet er seks centimeter tykt og isolert, noe som produsenten hevder vil gjøre modellen godt rustet til å møte en kald norsk vinter. I 2015 sesongen vil Profila One komme med tre ulike planløsninger, 690 HB, 690 HB and 690 QB. Alle med ulike sengeløsninger men med samme smarte løsning både på kjøkken og baderom.


Profila T 720 QB har grei kjøkkenløsning med ny lysseting over overskapet som samtidig gir godt lys inni. Ny skyvedør inn til soveavdelingen er tredelt og dobbeltsengen kan skyves inn for å gjøre baderommet større. Dette gir også en god sittestilling i sengen.

Profila T 720 QB

En annen modell som ganske sikkert vil bli å finne på toppselger-listene i 2015 vil være Profila RS 720 QB. Med beskjeden lengde på under syv meter har de fått plass til løsninger som du bare finner i langt større bobiler. Utvendig ser den for så vidt ut som mange andre bobiler i mellomklassen med en helt nøktern dekor, men allerede når du stiger inn får du et eksklusivt og moderne inntrykk. Sittegruppa er lys, med fleksibel bordløsning og lyssettingen er moderne og innbydende - noe panoramavinduet i taket også forsterker. Senkesengen er meget godt integrert i taket og det går greit å bruke utgangsdøren når den er senket ned. Lysene over overskapene fungerer både som dekorlys og som lys inne i skapet når du åpner de. Kjøkkenet har tre skuffer i benken og et over koketoppen med tre bluss. På motsatt side er det installert det nye smale Thetford kjøleskapet på 142 liter hvorav fryseboksen utgjør 15 liter. Soverommet er nok det de flest vil falle for. For bak den elegante skyvedøren finner du en innbydende midtstilt dobbeltseng med grei tilgang fra begge sider. Sengen kan med enkle grep skyves inn for å gi enten god ryggstøtte når du vil ligge og lese en bok eller bare ønsker bedre plass når du bruker toalettdelen. Med dusjen på den ene siden og toalett og vask på andre har du et romslig baderom, dog med litt lite skapplass. Garasjen er av det romslige slaget med en unik mulighet for å heise senga opp, og på den måten utvide lastekapasiteten betydelig. Så er det bare å trille inn både sykkel og golfbag. Med luke på begge sider har du god tilgang til lasterommet.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Emneord: 

På forsiden