LMC 2015: Satser offensivt | Din Fritid

LMC 2015: Satser offensivt

– I 2015 er vi den eneste produsenten som leverer produkter med 12 års tetthetsgaranti og individuelt vektsertifikat som følger bobilen og campingvognen, forteller Ulrich Selent.

LMC

LMC satser for å styrke sin posisjon i det skandinaviske markedet med nyansatte svenske Ulrich Selent, som skal bistå norske forhandlere med både service og support. Det skal bety bedre responstid for kunden, og Selent som kommer fra Hobby i Sverige, gleder seg til å promotere LMCs produkter i Norge.


Ulrich Selent skal sørge for at LMCs produkter blir mer synlige og får bedre oppfølging i Norge.

Unike

– Det som gjør LMCs produkter unike er vår LLT-teknologi, som står for LongLifeTechnlogy, forteller han. Det er brukt mye tid, forskning og krefter på å få bobilene og campingvognene så solide og tette at vi kan garantere for de i 12 år. Teknologien består i hovedsak av to deler: Glassfiber som standard og en ny karosserikonstruksjon. Teknologien ble lansert på 2013-modellene, og inkluderer et beskyttende glassfiberlag, også under bilen. Konstruksjonen er uten bru av treverk og rammeverket er i PU, et plastmateriale som ikke trekker fuktighet - noe som også gjelder isolasjonen som kalles polystyrenskum. Et annet konkurransefortrinn som LMC selv peker på, er deres nye vektsertifikat som blir utstedt inviduelt til hver enkelt bil som blir veid, i det de forlater samlebåndet. Da får kunden et bevis på hva kjøretøyet faktisk veier med det utstyret som er montert fra fabrikken. Dette er spesielt viktig for biler i klassen under 3,5 tonn - et marked hvor LMC satser aktivt.

På forsiden