Hymer 2015: Integrert på Mercedes
For nøyaktig et år siden lanserte Hymer sin ML-T modell på CMT-messen. Den halvintegrerte bobilen er laget på Mercedes chassis, noe Hymer har gjort et stort poeng ut av. Nå er Hymer ML-I presenter med brask og bram. Fjorårets lansering ble gjort med avdukning, lyskastere og røymaskiner. ML-I fikk samme behandling og ble åpenbart for pressen med et smell.
Sikker
Samarbeidet mellom Hymer og Mercedes startet for 44 år siden med Hymermobil 550. Nå hevder Mercedes at de tilfører bobilbransjen et nytt nivå av sikkerhet med sitt Hymer-samarbeid. De nye sikkerhetssystemene revolusjonerer bransjen, og setter en ny standard, hevder produsenten. Den nye integrerte modellen har imidlertid måttet gi avkall på førerassistentene som finnes på ML-T. Uansett har ML-I selvsagt ABS-bremser, men også ASR (antispinn) og ESP (antiskrens). I tillegg har Mercedes Sprinter elektroniske programmer for å kompensere for tung last og understyringsassistent.
Favoritt
ML-I kan også leveres med den nye 7G-automatkassen, et alternativ som garantert vil tiltale mange norske kunder. Som standard leveres Truma, men Alde-varmer kan bestilles som ekstrautstyr. Interiørmessig skiller ikke ML-I seg spesielt ut, de separate sengene er høye og rommer hengeskap. Det er også senkeseng som er halvannen meter bred og mulighet for en femte sengeplass i sittegruppen. Garasjen er 121 cm høy og har en kapasitet på opp til 350 kilo. Det er brukt Seitz rammevinduer, led-lys og totalt seks høyttalere er standard. Noe som bør glede norske kunder er at understellet er beskyttet av et lag med GFK.
Fakta
Hymer ML-I Mercedes-Benz Sprinter chassis
Lengde: | 699 cm |
Bredde: | 222 cm |
Høyde innv./utv.: | 198/290 cm |
Oppgitt egenvekt: | 3015 cm |