Carthago 2016: Vil bli størst
Carthago er et lite eventyr. For femten år siden produserte de 300 bobiler per år, nå er det tallet tidoblet. De er likevel ikke fornøyde, om fem år skal volumet opp i 8000 biler.
Nøkkelen til volumøkningen er det nye varemerket Malibu. I et par år har Malibu kun vært innredede kassebiler. Fra 2016-sesongen vil de imidlertid også bygge vanlige bobiler under Malibu-navnet. Enklere enn Carthagos, men ikke innstegsmodeller - mer på samme kvalitetsnivå som Adria, Bürstner og Dethleffs.
Forsiktig start
Det vil ta noe tid før vi i Norge får stifte bekjentskap med de tradisjonelt bygde bobilene til Malibu. Første produksjonsår vil det kun bli bygget 400 biler, noe som ikke anses å rekke til en lansering i hele Europa. Man begynner derfor på det tyske og østerrikske markedet først. Til Norge kommer sannsynligvis de første modellene på neste års Caravanmesse, og vil være i salg for 2017-sesongen. I mellomtiden får vi nøye oss med kassebilene som har solgt godt og har et planlagt volum på 1000 biler i 2016.
Carthago i 2016
Chic E-Line og S-Plus får ny front og ny ende To nye tre-akslede E-Line modeller: 55XL med enkeltsenger og 58XL med frittstående dobbeltseng C-Tourer har fått ny front med større og høyere frontrute Ny design på hallen i E-Line/S-Plus Ny glassvitrine i E-Line/S-Plus Oppbevaringsluke under sofaen i E-Line/S-Plus Nytt vitrineskap i Chic C-Line Malibu lanserer tradisjonelle bobiler I C-Tourer blir alle enkeltsenger 80 cm brede C-Tourer får bedre varmekanal rundt enkeltsengene C-Tourer får en skohylle som rommer seks par under sofaen Det går å få Alde i alle helintegrerte C-Tourer med vinkelkjøkken Liner DeLuxe pauses, gjør trolig comeback i 2017