SalesKey: Bransjeveteraner bak nysatsing | Din Fritid
Trekløveret som representerer nysatsingen Saleskey (f.v): Tor Grüner (Mobile Living), Oddgeir Visnes (Tibe) og Lars Martin Wivestad (WSF Gruppen). Foto: Jens H. Lyngstad
SalesKey

Bransjeveteraner bak nysatsing

I en tid preget av omveltninger i caravanbransjen, lanseres Saleskey Solutions AS. Det nye selskapet vil bli et bindeledd som effektiviserer hele verdikjeden mellom produsenter, forhandlere, partnere og sluttbruker. Bak satsingen står det et tungt lag av bransjeveteraner og spesialister innen import, kjededrift, kommunikasjon og digitale løsninger.

Caravanbransjen har de siste årene navigert i et krevende farvann med salgsnedgang, konkurser, overfylte varelagre og høy kapitalbinding – en konsekvens av blant annet ugunstig valuta, høye innkjøpspriser og økte kostnader. I tillegg har en overetablering av forhandlere og betydelige investeringer i anlegg bidratt til å øke presset. – Situasjonen krever endring, skal bransjen overleve, forteller Tor Grüner til Din Fritid. Selskapet eies av TIBE Molde, WSF Gruppen og Mobile Living. Tre aktører som til sammen representerer en solid og unik bredde av kompetanse og erfaring.

Et komplett støtteapparat

Dette er tjenestene som Saleskey ønsker å tilby bransjen:

  • Strategisk innkjøp: Selskapet vil bistå med dialog og avtaleinngåelser med ledende europeiske produsenter i Tyskland, Frankrike og Italia. Dette inkluderer forhandlinger, logistikkoptimalisering og kvalitetskontroll. Alt for å sikre effektive og konkurransedyktige innkjøp av bobiler, campingvogner og utstyr fra ledende produsenter i Europa.
  • Resultatdrevet markedsføring: Alt fra strategisk planlegging og innholdsproduksjon til kampanjestyring, digitale markedsføringsløsninger, PR, mediehåndtering og merkevarebygging for hele verdikjeden.
  • Innovative digitale plattformer: Med fokus på kostnadseffektivitet og brukervennlighet, vil selskapet utvikle skreddersydde IT-løsninger. Dette omfatter nettsider, systemer for kundereise og kundedialog, bestillingsløsninger og sømløse integrasjoner mot blant annet økonomisystemer, markedsplasser, verkstedløsninger, kjøretøydatabaser og produsentenes systemer.

Langsiktig perspektiv

Tor Grüner legger ikke skjul på at markedet fortsatt er turbulent, men ser muligheter for de som tenker strategisk og langsiktig: – Turbulensen i bransjen er nok ikke over ennå. Vi er i bunnen på en bakke og må bygge stein på stein med en lavkostmodell. Vi er tålmodige og tenker langsiktig, og tror tidspunktet for å inngå avtaler med de riktige aktørene i bransjen er nå. Vi satser på å utvikle de beste tjenestene, og være klare for vekst sammen med våre partnere - når bransjen forhåpentligvis er tilbake på rett spor om et år eller to, avslutter Tor Grüner.

 

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Emneord: 
Finnes i utgave: 

På forsiden