Verkstedkunder er vip-kunder
I morgen 9. februar åpner Askjems Camping-Center dørene til bransjens første VIP-Lounge for verkstedkunder i Norge. VIP-rommet er et sted der Askjems-kunder som har bobilen eller campingvognen inne til reparasjon eller vedlikehold, kan slappe av mens de venter. Åpningen er resultatet av et tydelig behov i markedet, heter det i en pressemelding fra forhandleren.
Behagelig sted å slappe av
Folk kommer langveis fra for å få service på sin bobil eller campingvogn, hos Askjems, forteller forhandleren i en pressemelding. Dette medfører litt ventetid. Derfor ønsker vi å tilby kundene et sted der de kan vente og slappe av i behagelige omgivelser, ikke ulikt VIP-loungene på flyplassene, sier Odd Askjem, daglig leder i Askjems Camping-senter. For å sikre en eksklusiv og behagelig opplevelse har det kostet ca. 700.000 kroner å lage VIP-rommet, med et tilhørende uteområde med parasoller, stoler og bord. Blant fasilitetene er det Wifi, TV, sittegrupper, lesestoff, vafler, mineralvann og kaffe – alt sammen gratis. -Vi har også flere arbeidsstasjoner og bærbar printer slik at du kan jobbe mens du er her, fortsetter Odd. Ideen kommer fra verdens største Campingsenter i Florida, der kunder som kjøper bobil over en viss verdi får tilgang til VIP-området. Men Askjems vil ikke gjøre forskjell på folk. -Er du Askjems-kunde får du tilgang til VIP-rommet hvis du har behov for reparasjon eller vedlikehold av bobilen eller campingvognen, uansett hvor mye enheten din har kostet, avslutter Odd.
De første kundene
Denne dagen var Kongsvinger-paret Åge Hansen og Mona Mathisen på besøk hos Askjems. Som nye eiere av en bobil fra Carthago, fikk de æren av å være de første kundene som fikk se VIP-rommet. -Wow, det er jo kjempefint! Her kan vi sitte lenge og godt. Vi gleder oss til å ta det i bruk, sier Mona smilende. VIP-rommet føyer seg inn i rekken av mange rekorder hos Askjems. Fra før av er de Norges største campingforhandler, Norges første og største bobilhotell, det største utstillingslokalet og den største flaggstangen i Norge. I tillegg til VIP-rommet har Askjems pusset opp kundemottaket og økt kapasiteten fra én til tre skranker. Med satsningen ønsker Askjems å bli best i Norge på ettermarkedet innen bobiler og campingvogner.