Forenkler utvalget
Den italienske produsenten av Roller Team og CI gjør det nå enklere å få oversikt for norske kunder. Fra 2018-sesongen droppes CI og det blir full fokus på Roller Team.
Toscana, Italia: De to merkene har i praksis vært like, med unntak av innvendige interiørfarger og utvendig dekor, samt logo.
Fra neste sesong vil vi på det norske markedet få fire alkove-modeller, 12 halvintegrerte og seks helintegrerte i serien Zefiro, samt sju halvintegrerte i modellserien Granduca. I tillegg finnes det sju ulike bybobiler under navnet Livingstone.
Har tro på integrert
Din Fritid møter de norske forhandlerne i vakre Toscana for en gjennomgang av neste års nyheter.
– Den nye integrerte modellserien i Zefiro-klassen ser spennende ut og har løsninger jeg tror kan appellere til våre norske kunder, forteller Hans-Erik Kingsrød fra forhandleren Kingsrød Bobiler AS i Sarpsborg.
Alle de helintegrerte modellene i Zefiro-serien er nye. Tre kommer med enkeltsenger og to med dobbeltseng, i tillegg til en med tverrstilt dobbeltseng bak. Fronten fremstår moderne og dekoren utvendig er ikke for prangende. To av modellene kan også utstyres med Alde varmesystem.
Tre-delt bad
Modellen 266 har midtstilt dobbeltseng, med vasken bak skilleveggen i sengeenden, en løsning vi har sett i noen år nå og som mange foretrekker. Ønsker du enkeltsenger og stor garasje kan du velge modell 284, men vær oppmerksom på at du får en høy seng og ganske trangt opp til taket.
Av de halvintegrerte modellene i Zefiro-serien er det to nyheter, og det er de 6,99 meter lange 263TL og 283TL. Modellen 263Tl har dobbeltseng og separat dusj, mens 283TL har enkeltsenger på langs, hvor sengen forlenges med 30 cm inn i dusjen på den ene siden.
Utstyrspakke
Roller Team har en omfattende All-inclusive-pakke med blant annet solcellepanel og ryggekamera. De tilbyr også en Touring-pakke med blant annet 16 tommers aluminiumsfelger.
Hos alle produsenter er reduksjon av støy under kjøring en prioritert oppgave, og også Roller Team har tatt sine grep. Med nye pakninger mellom møblene og veggen samt puter av plastikk mellom chassis og gulvet, er målet å redusere støy under kjøring.