Volumprodusenten vokser
I fjor produserte Adria hele 11 000 enheter. Den slovenske produsenten har ikke hatt et så godt økonomisk resultat siden 2007, heller ikke større markedsandel enn dagens 6,3 prosent.
Novo Mesto, Slovenia: Man skal ikke snakke lenge med noen fra Adria før de trekker frem Skandinavia som et av sine viktigste markeder. Adria er markedsleder i Sverige, og vokser også i Norge, spesielt på campingvognsiden. Bobil & Caravan har vært på besøk hos Adria, og sett både på produksjonen og gjort en praktisk bobiltest. Mer stoff fra den spennende produsenten kommer utover høsten og vinteren, men her har du 2017-campingvogn nyheten:
Ny campingvogn
Adria er en av campingvognprodusentene som er mest på hugget, og har kommet med mye spennende de siste årene. Aviva har vært på Adrias modellprogram i flere år, og i 2016-utgaven ble den levert i tre interiørløsninger. Modellserien har hatt kjennetegn som grunnleggende innstegsmodeller med fokus på valuta for pengene og robust byggekvalitet. Den nye Aviva kan derfor bli en aldri så liten overraskelse for mange, da Adria har lagt til en betydelig mer særpreget og moderne stil. Ikke minst i form av glatte skapdører og de mange små fargekontrastene. Nå er farger og stil riktignok en smaksak, men de fleste vil være enige i at vognen har et moderne og friskt design. Det hele ser litt annerledes, frekt og friskt ut, og vi liker endringen godt.
Innstegsmodell
Aviva vil fremdeles være prisgunstig og en innstegsmodell i den lavere prisklassen på markedet. Totalt ni ulike utgaver leveres, hvor hele fem av dem har køyesenger. Fra fire til sju personer kan overnatte i Aviva som leveres i lengder fra 420 til 617 centimeter. Prisene er ikke fastsatt i det denne utgaven går i trykken. Aviva skal være en enkel vogn, forteller Adria. Og da tenker de ikke bare på å kjøre med vognen, men det skal også være enkelt å eie og å glede seg over vognen. Flere lagringsrom er utstyrt med smarte bokser som gjør det lettere å utnytte plassen under sittegruppen, for eksempel. Gassrommet i front har betydelig lagringsplass, og et ”utekjøkken” som du setter sammen selv, følger med vognen. Det gjør kanskje at det blir flere middager i det fri.