Designfreak
En viktig årsak til at Adria har lykkes så godt er deres fokus på pris og funksjon. Deres nye Sonic-serie viser at produsenten også kan mye om design og luksusfølelse.
Novo Mesto, Slovenia: Det skal sies at det er flere eksempler på at Adria har hatt økt fokus på design i det siste, men den nye integrerte Sonic-serien setter en ny standard fra den slovenske produsenten når det gjelder design og luksusfølelse.
Tre soniske nivåer
Produsenten har vært svært bevisst på å skape større og tydeligere skille mellom de tre utstyrsnivåene Axess, Plus og Supreme, som alle deres bobiler leveres i.
Sonic-serien kommer i 12 ulike utgaver som 2017-modeller: Fem med utstyrsnivå Supreme, hvor du blant annet finner toppmodellen i810SC på 8,8 meter. Resten av modellene i Sonic Supreme og Sonic Plus er 7,5 meter. Den rimeligste serien Axess består av tre sju-metere. På Sonic-serien er alle modellene bygget på Fiat med AL-KO chassis. Sonic har ikke bare blitt endret innvendig, men har fått ny front og nytt eksteriørdesign.
Overskapene er konkave for å gi bedre innvendig plassutnyttelse i bobilen, også TV-løsningen er ny. Adria tilbyr sju års lekkasjegaranti.
Citroën som basisbil Adria har tre nivåer med utstyr, i stigende rekkefølge: Axess, Plus og Supreme. På 2017-modellene leveres det enkleste utstyrsnivået Axess på Citröen-chassis. Det gjøres for å enda tydeligere skille mellom nivået, men unntaket er Sonic-serien. Citroën er meget fornøyd med valget, og har den siste tiden signalisert at de ønsker å komme i posisjon som leverandør til caravanbransjen. Citröen Jumper produseres på Sevel-fabrikken, hvor også Peugeot Boxer og ikke minst Fiat Ducato produseres. Chassiene er like, men det er forskjeller i drivlinjen og på motorene. Blant annet benytter PSA-gruppens Citröen og Peugeot AdBlue, mens Fiat ikke gjør det. Les vår reportasje fra den enorme fabrikken i utgave 4-16. |