Designfreak | Din Fritid
2017-nyheter: Adria bobiler

Designfreak

En viktig årsak til at Adria har lykkes så godt er deres fokus på pris og funksjon. Deres nye Sonic-serie viser at produsenten også kan mye om design og luksusfølelse.

Novo Mesto, Slovenia: Det skal sies at det er flere eksempler på at Adria har hatt økt fokus på design i det siste, men den nye integrerte Sonic-serien setter en ny standard fra den slovenske produsenten når det gjelder design og luksusfølelse.


Adria har virkelig gjort anstrengelser for å skape et moderne design på sin nye Sonic-serie. Resultatet er en frisk sammensetning av strukturer og farger, slik vi ser her på kjøkkenet.

Tre soniske nivåer 

Produsenten har vært svært bevisst på å skape større og tydeligere skille mellom de tre utstyrsnivåene Axess, Plus og Supreme, som alle deres bobiler leveres i. 

Sonic-serien kommer i 12 ulike utgaver som 2017-modeller: Fem med utstyrsnivå Supreme, hvor du blant annet finner toppmodellen i810SC på 8,8 meter. Resten av modellene i Sonic Supreme og Sonic Plus er 7,5 meter. Den rimeligste serien Axess består av tre sju-metere. På Sonic-serien er alle modellene bygget på Fiat med AL-KO chassis. Sonic har ikke bare blitt endret innvendig, men har fått ny front og nytt eksteriørdesign. 

Overskapene er konkave for å gi bedre innvendig plassutnyttelse i bobilen, også TV-løsningen er ny. Adria tilbyr sju års lekkasjegaranti.


Det er en frisk kombinasjon av lær, indirekte belysning og små detaljer på den nye elegante Adria Sonic.

Citroën som basisbil

Adria har tre nivåer med utstyr, i stigende rekkefølge: Axess, Plus og Supreme. På 2017-modellene leveres det enkleste utstyrsnivået Axess på Citröen-chassis. Det gjøres for å enda tydeligere skille mellom nivået, men unntaket er Sonic-serien.

Citroën er meget fornøyd med valget, og har den siste tiden signalisert at de ønsker å komme i posisjon som leverandør til caravanbransjen. Citröen Jumper produseres på Sevel-fabrikken, hvor også Peugeot Boxer og ikke minst Fiat Ducato produseres. Chassiene er like, men det er forskjeller i drivlinjen og på motorene. Blant annet benytter PSA-gruppens Citröen og Peugeot AdBlue, mens Fiat ikke gjør det. Les vår reportasje fra den enorme fabrikken i utgave 4-16.

 

Emneord: 

På forsiden