La Strada
I fjor lanserte selskapet to nye modeller basert på Sprinter: Nova EB og Nova M. Begge med en helstøpt bodel i såkalt monocoque-konstruksjon.
Kortere La Strada Nova
På CMT-messen i Stuttgart i januar var La Stradas nye Nova EB med lange senger den store nyheten.
Enda en Nova
I fjor vinter ble La Strada Nova EB for første gang vist frem på CMT-messen i Stuttgart. Nå kommer Nova M, en kortere bil med takseng for to og en tverrgående enkeltseng bak.
Oppsiktsvekkende
La Strada er en spesialisert produsent som produserer et begrenset antall eksklusive bybobiler. Et smalt segment som er i vekst. La Stradas kanskje mest unike modell er deres Regent S 4x4 på nye Sprinter. Din Fritid har testet bobilen på tur fra Kroatia til Tyskland.
Langsprint
Vi har tidligere gjort minitester, blant annet opp Trollstigen, med den nye Mercedes Sprinter. Men vi har aldri før kjørt så langt som vi gjorde i sommer: Fra Rovinj i Kroatia til Frankfurt i Tyskland.
Facelift
La Strada lager bybobiler i premiumklassen. Bilene er trivelige og med gjennomtenkte løsninger som gjør dem enkle å bo i. Her er ingen unødvendig kompliserte løsninger.
La Strada på nye Sprinter
Med en ny Mercedes Sprinter er det logisk at La Strada fornyer sin Regent-serie for 2019-sesongen, som jo er basert på nettopp denne basisbilen. Resultatet er at La Strada-modellen får glede av alle de nye førerassistentene som Sprinter har fått. Det betyr personbilsikkerhet også på bobiler.
Spesialisert
La Strada er en liten spesialisert bybobil produsent med 46 ansatte og 325 enheter i året. I år fyller selskapet 30 år, og på menyen står det seks Avanti, to Regent og to Nova-modeller på programmet.
Test: La Strada - skreddersøm for to (2002-modell)
Noen mennesker liker store og prangende biler. Andre foretrekker biler som av praktiske grunner skal være minst mulig utvendig, men også størst mulig innvendig. Og det virker som bobilprodusentene til alle tider har forsøkt å lage biler som er større innvendig enn utvendig.