Spesialisert
La Strada er en liten spesialisert bybobil produsent med 46 ansatte og 325 enheter i året. I år fyller selskapet 30 år, og på menyen står det seks Avanti, to Regent og to Nova-modeller på programmet.
Echzell, Tyskland: Det hele virker ganske så avslappet når La Strada skal presentere sin nye modellserie for 2017-sesongen. Lederduoen Andreas Dalchow og Marco Lange forteller om status og viser stolt frem en håndfull kjøretøy for et tyvetalls journalister. Men bare et par timer tidligere møtte jeg Dalchow på en omvisningstur i produksjonslokalene - iført shorts og med et aktivt engasjement for å få ferdigstilt de siste modellene. Hos La Strada hjelper alle til.
Nyheten
Avanti er den eneste av produsentens tre serier som produseres på Fiat. De to andre er på Mercedes Sprinter. For kommende års sesong er det bestselgeren modell L som har gjennomgått en forandring. Modellen har den mest vanlige interiørløsningen med tverrstilt dobbeltseng bak, kjøkken og bad mot hverandre og sittegruppen foran. Ikke noe som helst oppsiktsvekkende. Årets nyheter er en romsligere seng (145 cm bred), et nytt bord, nye led-lamper og enklere løsning for å re opp sittegruppen til en soveplass.