Hymer-gruppen:: Førstemann ut | Din Fritid
Hymer-gruppen:

Førstemann ut

Når den nybygde SLC-hallen offisielt åpnes 12. mai i Bad Waldsee, blir Hymer den første bobilprodusenten som begynner å masseprodusere sitt helt eget chassis.

Som et resultat vil selskapet ikke bare representere praktisk talt alle viktige deler, men den sentraliserte produksjonen vil også gjøre det i stand til å svare enda mer fleksibelt på dagens markedssituasjon og kundenes behov i fremtiden, sier Christian Bauer, president i Hymer GmbH & Co.

Det nybygde produksjonsanlegget er på 3100 kvadratmeter og kombinerer en moderne produksjonslinje med tilstøtende logistikkområder.

– Vi har valgt å bygge vår egen SLC-produksjonshall på nettstedet vårt i Bad Waldsee for å gjøre oss mindre avhengige av leverandører og gjøre oss i stand til å være mer fleksible på nye teknologitrender i fremtiden, sier Hans-Georg Rauh, teknisk administrerende direktør i Hymer GmbH & Co. KG.

– Produksjon gir oss også muligheten til å finjustere chassiset til karosseriet, og å videreutvikle dem begge som en enkelt enhet. Kundene vil derfor i fremtiden få en komplett løsning som er av enda høyere kvalitet, da det mye raskere vil være mulig å finjustere, optimere og videreutvikle chassiset til karosseriet, legger han til.

I løpet av prosessutviklingen jobber selskapet også med automatiserte løsninger for sikkerhetsrelaterte aktiviteter. Dette er grunnen til at det er investert i monteringsteknologier, som vil møte de strenge kravene til for eksempel prosesshastighet og sikkerhet. Ergonomien til de enkelte arbeidstrinnene spilte også en nøkkelrolle i produksjonsplanleggingen. Et annet tillegg til den tradisjonelle produsentens eksisterende produksjonsprosesser inkluderer de ulike testriggene på slutten av hovedchassis-samlebåndet, hvor kvalitetskontrollen og kvalitetssikringen av egen chassisproduksjon vil bli utført i fremtiden.

Til å begynne med vil Hymer bruke produksjonsanlegget til å produsere SLC-chassiset med fem forskjellige akselavstander – fra korte versjoner på 3,90 meter til tandemakselmodellen for B-Klasse MasterLine I 890.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Emneord: 

På forsiden