Concorde 2016: Satser tungt | Din Fritid

Concorde 2016: Satser tungt

Concorde er en tungvektsprodusent av bobiler. Deres innstegsmodell veier over fem tonn.


Credo er innstegsmodellen til Concorde og leveres i løsninger opp til 5,6 tonn.

Planen til Concorde er å produsere rundt 400 kjøretøy i 2016-sesongen. Av disse vil rundt en fjerdedel være tunge bobiler på 12 tonn. Concorde vil i 2016 kun finnes på Iveco-chassis i vektklassen opp til 7,5 tonn. Credo er innstegsmodellen til Concorde. Bobilen leveres i versjoner fra 5,2 til 5,6 tonn, og har for 2016 fått to nye layouter. De nye modellene har begge stort baderom, mens 841M i tillegg har prioritert stor seng og 841L har prioritert sittegruppen. Begge kan utstyres med luftfjæring både foran og bak. Den nye 8-trinns girkassen til Iveco kan også leveres.


Cruiser er noe så sjelden som en premium klasse alkovebil.

Cruiser

Concorde Cruiser er en ny premium-klasse alkovebil på 7,5 tonn på Iveco. Modellene for to personer kan by på en ekstra romslig rundsitter i bakkant av bobilen. Årets store nyhet på Charisma (6,5 til 9 tonn) er at modellen kan leveres både på Iveco Daily og Eurocargo chassis.


Carver har i år fått hele fire nye interiørløsninger.

Carver

Concorde Carver er en interessant bakhjulsdrevet to-akslet modell med doble bakdekk under 7,5 tonn. Chassiset er Iveco Daily med en tre liters motor fra 146 til 205 HK. I 2016-utgaven kommer Carver med fire nye modeller. Eksisterende 791L blir supplert av enkeltsengmodellene 844L, 894L og 896L. 894M er en ny modell med frittstående dobbeltseng. De redesignede modellene er fornyet og har Wenge treverk. Dette vil i praksis si mørkt treverk på møblene, i kombinasjon med blanke, hvite skapdører. I tillegg har alle modellene nytt separat toalett og to ekstra garderobeskap. Som ekstrautstyr leveres fast toalettank på 230 liter og håndkletørker. Et meget spennende tilbehør er ladepakken som tilsammen gir 90 ampere, og gjør det mulig å bruke det takmonterte 220V aircondition-anlegget under kjøring.

På forsiden