Caravanmessen 2018

Møtepunktet

Caravanmessen har i mange år vært et møtepunkt, både for bransjen og for sluttkundene. Årets utgave manglet det sosiale samlingspunktet som messecampen er for mange. Flere utstillere er misfornøyde med antall besøkende, men de fleste rapporterer likevel om bra salg.

Uansett var Caravanmessen 2018 en happening som skriver seg inn i historiebøkene med rekordmange kvadratmetere med utstillere. Oktoberfesten fikk en god start på torsdag, men led nok en del under det faktum at for få mennesker hadde overnatting i nærheten. Det var dog ingenting å utsette på stemningen da Din Fritid besøkte teltet torsdag kveld, men besøkstallet og ”trøkket” dabbet dessverre av på fredag og lørdag kveld.

Neste år vil det sannsynligvis bli et sosialt arrangement - om det også blir messecamp i nærheten - og da vil arrangør og alle utstillere stå bak.

– På en måte har jeg forhåpentligvis vært med på å starte noe positivt, forteller praktisk tilrettelegger og arrangør av Oktoberfesten, Finn Langtved fra Knaus, til Din Fritid.


Oktoberfesten ble en suksess.

 

Tilbehør

En av standene som hadde bra besøk var iCaravan, som solgte caravantilbehør. Her var det alt fra giftfri frostvæske til termostatstyrte gassovner. En spennende nyhet som Lill-Hedvik Greaker viste frem er ferdige campingmoduler til Transport og Caddy varebiler. Disse er enkle å montere og å ta ut, og inkluderer seng, oppbevaring og kjøkken.


Campingtilbehør av alle slag hos iCaravan.

Du var kanskje ikke klar over at du trengte det, men nå kan du få oppblåsbar levegg. Ikke så dumt både i forhold til vind og innsyn!? Kampa-agent Peter Outzen har troen og kunne stolt vise frem produktet.


Oppblåsbar levegg får du hos Kama.

Virtual Reality, eller VR, er en unik måte å vise 360 graders film på. Kroken har inngått et samarbeid med en basehopper, og ga publikum en liten smak på den ekstreme opplevelsen det er å hoppe utfor et fjell med vingedrakt og fallskjerm. Kroken ble også tildelt prisen for beste store stand på messen.


“Basehopp” med VR-briller på Kroken sin stand var veldig populært!

En annen aktør som ble belønnet for å ha lagt ned ekstra arbeid i sin stand var Truma. De hadde en lekker stand med små stasjoner hvor man kunne studere produktene nærmere.


Truma

 

Friluftsvogn

Hero camper må vel være messens mest kreative campingvogn. Med sin ekstremt buede og lave form er vogna mest egnet til å sove i. I bakenden har du utvendig kjøkken med en stor luke, og det er muligheter for stativ på taket. En spennende vogn for ekte friluftsmennesker!


Hero camper

Isabella var så absolutt også tilstede på messen, og la ned store ressurser i en meget lekker stand. Her var farge- og materialvalg i fokus, og det var en opplevelse å sette seg ned i deres nye Camp-let-modell i et trivelig miljø.


Isabella

For Din Fritid var messen en stor suksess. Mer enn 50% økning i antall solgte abonnementer sammenlignet med i fjor er langt over forventet, kan kundeansvarlig Heidi Risbråthe fornøyd slå fast.

– Vi fikk mang en trivelig bobil- og caravanprat med hyggelige mennesker på vår stand, forteller Heidi Risbråthe. Hun er kundeansvarlig og grafisk designer i Din Fritid, og har selvsagt også ansvaret for utformingen av selve standen - som i år var travlere enn noensinne:

– Vi delte gratis ut siste utgave av magasinet og kortstokker, og vi var rause med sukkertøyene. At dette skulle generere så stor interesse og så mange positive tilbakemeldinger kunne vi knapt våge å tro på forhånd, forteller hun.

– Takk til alle som var innom, og ikke minst takk for alle positive tilbakemeldinger og alt skryt for bladet - som nå også er lansert i en egen nettversjon, avslutter Heidi.


Din Fritid ser tilbake på messen 2018 som svært vellykket. Fra venstre Magne Klann, Truls Farner, Dag W. Grundseth, Tore Afdal, Lars, Heidi Risbråthe og John Ove Tellefsen.

 

Fornøyd redaksjon

Din Fritids redaksjon fikk i løpet av messen gjort en omfattende produkttest som presenteres i denne utgaven, og video legges ut på våre nettsider. I tillegg ble det produsert flere daglige reportasjer og videoproduksjoner om spennende produkter og mennesker underveis på messen. For ikke å snakke om mange nyttige møter og kontakter, både med brukere og aktører innenfor bransjen.

 

Emneord: 
Finnes i utgave: 

På forsiden