: Forbedret bestselger | Din Fritid

Forbedret bestselger

Adria liker å bruke begrepet «Living in motion» eller «lev i bevegelse» på norsk. Filosofien bak er at livet i stor grad handler om bevegelse eller forandring og at folk skaper historier.

Historien

Adrias egen historie er sammensatt av en rekke små historier. I begynnelsen var det mange gode opplevelser, forskning og suksessfulle øyeblikk gjennom 15 år med vekst. Denne perioden ble etterfulgt av den første virkelige testen for Adria. Så krevdes det ny kompetanse og erfaring.
I de to neste tiårene viste Adria seg moden for oppgaven. I dag i sitt 47. år besitter Adria egenskaper som modenhet, selvtillit og kunnskap - ifølge 2014-pressemeldingen.
Uansett er det to nye modeller på gang av Coral og Altea som viser selskapets modenhet. Hvordan redesigner du to klassiske bestselgere? Hvordan videreutvikle produktene, men samtidig beholde Adrias kvaliteter og DNA?

Tilbakeblikk

Adria begynte sin bobilproduksjon i Belgia med to alkoveversjoner. Sent på 1980-tallet lanserte de sin første delintegrerte bobil. Fem ulike interiørløsninger ble lansert, og Adria bruker noen av disse den dag i dag.
I 1999 lanserte Adria, eller Adriatik som det het da, Coral bobil som har blitt fabrikkens bestselger opp gjennom tidene. Totalt er det solgt 30 000 enheter av Coral. Modellen ble redesignet i 2003 og i 2007. Siden har modellen gjennomgått flere forandringer før den i 2014 lanseres i fornyet versjon.

Altea.

2014-modellen

Adria Coral i nyeste versjon er 2,29 meter bred og fra 2,58 meter høy. Det er generøs garasjeplass. Takluken i front gir luftfølelse og lys. Det tilbys seks løsninger med tre utstyrsnivåer, to tekstilvalg, tre chassisfarger og over 70 individuelle valg og tilleggsutstyr.
Innstegsmodellen heter Coral Axess og er det som Adria kaller økonomisk luksus. Neste steg opp er Coral Plus og øverst på skalaen er Coral Supreme med Alde-varme. Kjøkkenet har god arbeidsflate takket være det Alde kaller v-design. Kjøleskapet er på 150 liter.
Den nye Coral-modellen har en ny mulitmediavegg hvor brukerne kan kontrollere innemiljøet og sette en mobil eller et lesebrett i dockingstasjonen. Her er det også forberedt en plass til TV.
Løsningen mot seng og bad gjør det mulig å stenge av denne enheten fra resten av bilen for å skape litt privatliv.

Fra Altea til nye Altea

Adria produserte sin første campingvogn i 1965, Adria 375. Modellen hadde hydraulisk fjæring og aircondition og ble umiddelbart kalt et «hjem på hjul».
I 1970 solgte Adria 25 000 campingvogner i året. I 1995 ble femte generasjon lansert, og dette var første helårsvogn. Altea er en by ved Middelhavet, men er også et synonym for sommerblomst. Nye Altea har fått endret både front- og bakvegg, interiøret er ment å gi en følelsen av romslighet. Kjøkkenet kalles «smart» av Adria og tilbyr rekordstor arbeidsplass. Skuffene er lange og dype og kjøleskapet stort. Badet har toalett, dusj og en foldbar vask.
LED-lysene er justerbare, og madrassen av ypperste kvalitet skal gi god søvn.
Campingvognen er bygget på et Al-Ko chassis og leveres i lengder på 3.9 til 5.5 m (innvendige mål). Totalt finnes det åtte ulike interiørløsninger. Døren er to-delt og har vindu.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

På forsiden