Caravan Salon 2014: Økt interesse
Stor årlig begivenhet
Messen har flere viktige funksjoner: Alle produsentene ønsker å vise frem sine nyeste modeller for sitt forhandlernett og fagpressen som er bredt representert. I tillegg er Caravan Salon en stor salgsmesse, hvor 168 000 av de besøkende er tyske potensielle kunder. I de senere år har det tyske markedet hatt en sterk posisjon, både på grunn av sitt volum og at det er stabilt - eller kan vise til en svak oppgang. Det gjelder ikke resten av Europa hvor det har vært en merkbar nedgang de siste fem årene - med Norge og Sverige som unntak.
Stadig økning
Hele bransjen gleder seg over den stadig økende interessen blant publikum, og nyter godt av den økende anerkjennelsen om at ferie med bobil eller campingvogn er attraktivt. Det var også en generell økning i salget blant de 580 utstillerne fra 25 land.
Messecamp
Det er en imponerende messecamp på området, i år var det 28 200 som overnattet på messens egen midlertidige campingplass.