: Carado: Salgstall mer enn tilfredsstillende | Din Fritid

Carado: Salgstall mer enn tilfredsstillende

"Utsolgt!" er svaret fra salgssjefen hos Carado Thomas Gross, når han blir spurt om produksjonsstatusen for Carados produkter. Eksisterende ordrer er tenkt fullført innen utgangen av juni, hvoretter man vil starte produksjonen av 2011-modellene.

Bakgrunnen for suksessen anses å være en følge av grunnfilosofien som helt fra starten har vært å skulle lage produkter med “bunnsolid kvalitet «made in Germany» med et uslåelig forhold mellom pris og ytelse“. Kundene er fornøyd over den valutaen selskapet gir for pengene både på bobil- og caravansiden, der man har satset på produkter uten noe dill, men like fullt utstyrt for å møte kundenes krav til funksjonalitet, komfort og design.

Til tross for finanskrisen og de ustabile markedsforholdene er Carado’s salgstall mer enn tilfredsstillende, og de 140 ansatte har forrige sesong produsert over 1,200 bobiler og campingvogner i den 24.000 m2 store fabrikken i Neustadt/Dresden.

Med denne bakgrunnen, og ut i fra filosofien om “never change a winning team” har man ikke foretatt noen gjennomgripende endringer til modellåret 2011. Som nye modeller er blant de halvintegrerte bilene tilkommet T 348 og T 449, der T 348 har fått den populære varianten med senkeseng mens T 449 har en stor dobbelseng. Totalt omfatter årets program 18 modeller hvorav fire alkove versjoner, sju halvintegrerte og syv campingvogner.

Man har valgt å satse på ganske konvensjonelle og populære planløsninger som gjør at man også neste sesong vil opprettholde et gunstig kostnadsnivå som muliggjør at man kan videreføre slagordet om valuta for pengene. I årets alkoveserie har samtlige modeller fått øket sengemålet i alkoven til 160x210 cm. Modellprogrammet starter med A 160 som har en lengde på under 6 meter, mens det øvrige programmet består av A 361 og 366 på 6,98 meter og A 464 på 7,28 meter, som alle har en tykkelse i tak/vegger på 34 millimeter og en gulvtykkelse på 41. Som basis benyttes fortsatt Fiat Ducato med 3,5 tonns totalvekt og 2,2 M-Jet-Motor på 100 hk som standardversjon.

I tillegg til de forannevnte nyhetene blant de halvintegrerte bilene består modellprogrammet her av T 135 og T 345 med dobbeltseng, T 337 med enkle senger og T 344 med tverrplassert seng bak i bilen. I tillegg vil T 345 også kunne leveres i en ”Sport Gold” utførelse med champagnefarget sidevegg. På caravansiden har alle versjonene fått et litt endret design på frontveggen og ny lysrampe bak. Standard er vognene sølvlakkert, men kan leveres med hvitlakkerte glatte karosseriplater. Modellprogrammet omfatter 7 versjoner i lengder fra 4,13 til 6,57 meter.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Tags: 

På forsiden