Hymer ML-T
Godt resultat
Det betyr blant annet at bobilen kan bestilles med sikkerhetspakke som inkluderer anti-kollisjon, filassistent, og aktivt fjernlys.
– Det ble veldig klart for oss allerede i utviklingsfasen av Hymer ML-T at kvalitet spiller en nøkkelrolle for både Hymer og Mercedes, forteller Bernhard Kibler som er ansvarlig for Hymers bobiler.
På pressekonferansen under CMT-messen i Stuttgart ble den innpakkede modellen lansert med røykmaskiner og konfetti. Lyskasterne pekte på den delintegrerte bobilen som nok har mer fremtidsrettet teknologi enn revolusjonerende design.
ML-T er basert på den bakhjulsdrevne Mercedes Sprinter med fire sylindret motor på 129 HK eller 190 HK seks sylindret motor. Maks tilhengervekt er på to tonn og bilen kan leveres med 7G-Tronic automatgir som skal sikre smidig fremdrift med minimalt drivstofforbruk.
Bobilen er som standard utstyrt med ESP, traction kontroll, airbag for både fører og passasjer og kan bestilles med den valgfrie kjøreassistent-pakken.
Bobilen er egnet for vinterbruk takket være isolasjon i det Hymer kaller PUAL, som er et høyisolerende materiale som er motstandsdyktig mot fukt.
– Isolasjonsevnen kan sammenlignes med en mursteinsmur som er 80 cm tykk, så når temperaturen faller under null er det enkelt å holde bobilen varm, kunne Hymer fortelle på pressekonferansen i Stuttgart. Bodelen er på ett plan og garasjen har en innvendig høyde på 121 cm.
Det er hele ti ulike stofftyper å velge mellom og to ulike finisher på treverket. Modellen kommer i første omgang som en ML-T 580 med to separate senger eller ML-T 560 med tverrstilt dobbeltseng. Men mye tyder på at samarbeidet mellom Mercedes og Hymer vil resultere i flere modeller.