Ferda flytter avdelingen fra Bjerkvik til Evenes
– Jeg har vært i bilbransjen mer eller mindre siden 1988, og har sett hvordan bobilmarkedet virkelig har skutt fart de siste årene. Det ville jeg være med på, og med flyttingen til Evenes får vi et enda større nedslagsfelt og kan ta imot både de som kommer med fly og kjørende langs E10, sier Kurt Kvello.
Den opprinnelige finnmarkingen kommer fra jobben som salgssjef i Teknisk Bureau AS, og har tidligere jobbet som salgssjef og daglig leder ved flere av Bilbutikk1s avdelinger på Østlandet der han også har bygget opp nye filialer.
– Nå har jeg nettopp begynt, men merker allerede at det går mot høysesong. Her i regionen har vi jo også de aller flotteste omgivelsene for å dra på tur. Med større og mer moderne lokaler, flere nye populære merker og nordmenn som nå for alvor har oppdaget ferie i eget land, tror jeg vi kan få det skikkelig moro, sier Kvello.
Mer kortreist ferie
Den nye daglige lederen vil dele tiden sin mellom Fauske og Bjerkvik, og etter hvert Evenes. Han regner med de er ferdig innflyttet mot slutten av året, for aller først handler det nå om å få sendt både kjøpende og leiende bobilkunder på tur gjennom sommeren.
For etter at markedet for bobil- og campingvognmarkedet eksploderte med koronarestriksjonene som ble innført for utenlandsreiser i fjor, opplever Kvello og Ferda-kollegaene over hele Norge at nordmenn planlegger for en mer kortreist ferie i år også.
«Andreårsturister» og nye avdelinger
– I fjor var det mange som prøvde bobil og campingvogn for første gang, både blant unge voksne og familier. Mange som leide en bobil eller vogn da, vil kjøpe i år. Og de som var for sent ute til utleie i fjor, har sørget for å være tidligere ute nå, sier konsernsjef Leif Terje Hansen i Ferda.
I løpet av året som er gått har også Hansen og Ferda vært på handletur. Med oppkjøpet av tradisjonsrike Askjems Camping-Center AS i gamle Vestfold, har Ferda nå 12 avdelinger fra Nordkjosbotn i nord til Grimstad i sør.
– Med flere avdelinger får vi en tilstedeværelse som gjør at vi kan gi kundene våre enda bedre service både der de bor og der de reiser. Det er en trygghet å vite at du alltid har kort vei til kvalifisert hjelp, særlig når du er fersk bobil- eller campingvognturist, sier Hansen.