Ferda har fått ny konsernsjef | Din Fritid
Endringer i ledelsen

Ferda har fått ny konsernsjef

Leif Terje Hansen (42) er ansatt som ny konsernsjef i bobilkjeden Ferda. Bengt Heggertveit forblir tilknyttet selskapet, men trapper ned av helsemessige årsaker, forteller selskapet i en pressemelding.

Leif Terje Hansen har bred ledererfaring innen handel og kjededrift, og har siden oktober 2017 vært kjededirektør i Ferda. Fra 1. juli er han toppsjef i selskapet.

– Dette er en veldig god løsning, som skaper både kontinuitet og fornyelse. Leif Terje kjenner virksomheten og bransjen godt, og har de beste forutsetninger for å lede Ferda videre, sier avtroppende konsernsjef Bengt Heggertveit.

Selv ser han frem til å kunne holde et litt roligere tempo.

– Det er helsemessige utfordringer som har gjort dette nødvendig. Det ligger ellers ingen dramatikk i avgangen, og jeg ser frem til å være med videre, men da i en tilknyttet rådgiverrolle, sier Heggertveit.

Nordiske ambisjoner

Ferda eies av Adolfsen Group og de tidligere eierne av Sørlandets Caravansenter, som deltok i etableringen fra oppstarten i 2016. Siden den gang har antall utsalgssteder økt gjennom flere oppkjøp. 
Ferda har nå 10 avdelinger fordelt på syv fylker. Målet er å bli ledende i hele Norden.

– Vi har satt oss i førersetet for det som trolig vil bli en langsiktig strukturendring i bobil- og caravanbransjen. Det tror vi kundene vil tjene på, sier Leif Terje Hansen.

Service-fordeler

Service er ett av områdene der Hansen ser store kundefordeler ved profesjonell kjededrift. Ferda satser bevisst på ettermarkedet ved å prioritere verkstedkapasitet når lokaler utvides eller ved nybygg.

– Med økende bobilbestand følger økt servicebehov. En av våre unike fordeler er at kunden kan få utført service og garanti-/reklamasjonsarbeid hos alle våre forhandlere, uavhengig av hvilken av dem enheten er kjøpt fra. Dette er slik det fungerer i bilbransjen, men hvor bobil- og caravanbransjen fortsatt har en lang vei å gå.

Kjeden har drøyt 150 ansatte. Alle forhandlerne har samme datasystem og felles kunderegister.

– Internt jobber vi også målbevisst med å bygge en felles kultur. Det skjer blant annet gjennom Ferda-skolen, der våre tilbud om kurs og etterutdanning er samlet, sier Hansen.

 

Emneord: 

På forsiden