Kronocamping Böda Sand
- Hyttene våre er fullbooket ukene 28-32 og i tillegg store deler av campingen, sier Anna Barkevall, adm.dir. på Böda Sand. Vi ser en tendens til at våre gjester bestiller tidligere og tidligere hvert år for å være sikre på å få en plass eller hytte. En stor del av gjestene kommer år etter år, over 80% og en nyrekruttering på 20% der den største delen kommer på bakgrunn av anbefalinger fra familie og venner som tidligere har besøkt Böda Sand.
- Vi ser også en økende tendens til at det blir stadig flere yngre barnefamilier. Det føles som om det er neste generasjons campere som nå er ute med sine familier, sier Anna.
Det er ”in” å campe og månge vil gi sine barn samme type opplevelser som man selv fikk som barn. Å leve ute i naturen, spise økologisk går også hand i hand med den nye campinggenerasjonen.
- Den dyre Euroen spiller selvsagt inn og mange velger å erstatte utlandsferien med en svensk sommer og opplevelser i hjemlandet. Vi er vár på å fortelle for gjestene at de kan få en helhetsopplevelse med utlandsfølelse for bare noen hundrelapper på Böda Sand. Vi arbeider hardt med å bedre verdien for gjestene og få dem til å føle at de får mye for pengene ved å innkludere aktiviteter og underholdning i døgnprisen.
- Vi ser også en økning i antallet internettbestillinger og pakkeløsninger sammenlignet med i fjor. Folk vil ha svar umiddelbart om det de ønsker er ledig og man vil også ha ferdige løsninger, noe det jobbes hardt med forteller Anna og viser eksempler på spa og golfhelger som er de mest etterspurte pakkene.
- En sterk felles markedsføring av Ölandsturist AB i Sverige samt i Danmark og Tyskland er helt klart medvirkende. Öland og regionen er gjennom Visitse.se, satt på kartet og nå må hver enkelt aktør forvalte dette fornuftig ved fortsatt å bygge på kvalitet og sørge for at man har riktige produkter å tilby, sier Anna.