Camp-let 2010: Royal med akryl-telt
Vi produserer og selger fortsatt Royal med bomullstelt i rødbeige og antrasitt, men fra denne sesongen kommer vår ”kongevogn” også i en ny versjon i lightblue og antrasitt. Det er ikke så mye fargene, men akrylforteltet, som gjør vognen spennende. Vi har vurdert akrylteltet i flere år, men har holdt fast på bomullsteltet fordi det etter vår mening ga det beste inneklimaet i en teltvogn, sier direktør i Camp-let A/S, Hans Jørn Nissen.
Akrylteltet er blitt testet før Camp-let sender det ut på markedet. Hans Jørn Nissen var selv på tur i to uker med en Camp-let med akryltelt i fjor sommer på en campingplass i Bogense. Det regnet om natten og var over 25 grader om dagen, altså ”ideelle” forhold for dannelse av kondens og høy luftfuktighet i et telt.
Det var ingen problemer i forhold til utlufting og inneklima, og det var heller ingen problemer når vi skulle hjem. Det hadde regnet om natten, og den del av teltet som var på solsiden var tørt etter en halv times solskinn. På skyggesiden tørket jeg over det regnvåte teltet med en klut før vi pakket vognen. Og så var det hele tørt.
Nytt design på kjøkken
Samtlige Camp-lets modeller har fått en ansiktsløftning utvendig, og så har campingkokkene som sagt også noe å glede seg til. Royal har fått nytt kjøkken med hele to oppbevaringskap, to skuffer og sklisikkert underlag i bunnen, som kan tas ut hjemme og vaskes i oppvaskmaskinen.
I Apollo Lux, Concorde og Savanne er det også kommet dobbelt skap i kjøkkenet og mye mer benkeplass. Vasken er ikke lenger felt ned i benkeplaten, men er nå plassert i en uttrekkbar del i enden av kjøkkenseksjonen, slik at man kan bruke over halvdelen av den store benkeplaten til tilberedning av mat. Resten av benken huser en smart og driftssikker komfyr i rustfritt stål med tre gassbluss.
I Holland og England er det ganske enkelt trendy å kjøre med teltvogn, og det er en tendens til, at det er i ferd med også å bre seg i Skandinavia. En Camp-let er nemlig det ideelle kjøretøyet, når man vil nyte friluftslivet uten å gi avkall på en ordentlig seng og andre bekvemmeligheter. I tillegg kommer at den veier veldig lite og følgelig er mer økonomisk å kjøre med enn for eksempel en campingvogn, sier Hans Jørn Nissen.