Acamp og Campio slår seg sammen
Campio kjøper nå alle aksjene i Acamp og går dermed sammen for å danne Nordens fremste campingplattform. Acamp er Sveriges ledende plattform for å finne og booke campingplasser utenfor de tradisjonelle campingplassene, mens Campio har en sterk posisjon i det norske markedet for booking og drift av camping.
– Det er spennende at Acamp nå blir en del av Campio, som med sin veletablerte operative virksomhet gir fantastiske forutsetninger for å skape enda større verdi for våre brukere, sier Paul Berggren, administrerende direktør i Acamp.
Sammen har selskapene i dag 500 000 årlige brukere og tilbyr over 900 tradisjonelle og unike destinasjoner å campe på. Den nye felles plattformen lanseres tidlig i 2025.
– Gjennom oppkjøpet av Acamp styrker Campio sin posisjon som en ledende aktør i det nordiske campingmarkedet. Dette er et viktig steg i vår ambisjon om å bli en betydelig kraft i den pågående konsolideringen av bransjen i både Norden og resten av Europa. Med Sverige som en populær destinasjon for norske campere skaper denne sammenslåingen et solid grunnlag for videre vekst, sier Yngve Øye Løkås, administrerende direktør i Campio.
Campios oppkjøp av Acamp inkluderer også community-appen Ställplats. Acamp vil på sikt bli integrert i Campio, mens Ställplats fortsatt vil bli drevet som et selvstendig merke og produkt.
Kort om Campio: Campio er en ledende norsk digital markedsplass for camping som tilbyr oversikt og booking av over 25 000 campingplasser i Europa. Campio ble grunnlagt i 2021 med en visjon om å gjøre det enkelt å finne og booke camping. Administrerende direktør er Yngve Øye Løkås, og styreleder er Thor Egil Five.