Får verdenspremiere på Caravan Xpo i morgen
Den skiller seg ut med heftig bakkeklaring, terrengdekk og kule dekor, splitter nye Eura Mobil Xtura. Innvendig har den tøffe firehjulstrekkeren en lun og varm innredning. Nyheten får sin offentlige verdenspremiere i morgen torsdag, når dørene på Caravan Xpo-messen på Hellerudsletta åpnes kl 12.
Xtura er det produsenten kaller en ekte energibunt. Her er det lagt vekt på unike fricampingmuligheter, noe det 330Ah store litiumbatteriet med tilpasset ladebooster, antyder. I tillegg er det mulig å få solcelleanlegg på taket. Den eksklusive bobilen som, avhengig av utstyr, vil få en pris på et sted over 2,5 millioner kroner har en lang, lang liste med funksjoner og utstyr. Basisbil er en høy Mercedes Sprinter med firehjulsdrift, produsentens MBUX-skjerm, ekstra Garmin navigasjonsenhet med satelitt-nødvarsling, kompressorkjøleskap, gassbluss og induksjonstopp, og en 3 kW omformer, som sikrer 230V strøm i kontaktene, selv når du fricamper.
Innvendig byr Xtura på et spesielt lyst og vennlige interiør. Det skyldes ikke minst alle naturmaterialene som er benyttet innvendig. Her er det inge sterile og glatte flater, men kun naturmaterialer. Filtkledde vegger, filttasker, svart kjøkkenarmatur integrerte håndkleholdere er noen av detlajene. Eura Mobil kaller interiørstilen Chalet-eik. Den vannbårne varmen har også slynger i gulvet. Det gir komfort og understreker at dette er en helårsbil.
Bilen er under sju meter og har en bredde på 220 cm. Enkeltsengene er 195 cm lange. Badet har en smartløsning, som lar deg velge mellom dusj eller toalett og vask.
Eura Mobil kaller den trefrie konstruksjonen til Xtura for Eura Mobil Sealed Structure Technology. Det betyr i praksis at glassfiberkomposittplater blir fullstendig limt til aluminiumsprofiler med høyfast industrielt lim og forseglet sømløst. Resultatet er et karosseri med høy tverrstivhet, lang levetid (10 års tetthetsgaranti) og høy motstand mot værrelaterte eller kjemiske og mekaniske påkjenninger.