Bransjenytt:: Derfor deltar Trigano på høstens messer | Din Fritid
François Feuillet er sannsynligvis den mektigste enkeltpersonen i europeisk caravabransje, og taler i dette intervjuet med AboutcampBtoB for å støtte opp om høstens messer i Tyskland, Frankrike og Italia.
Bransjenytt:

Derfor deltar Trigano på høstens messer

I et intervju med bransjemagasinet AboutcampBtoB forteller François Feuillet, administrerende direktør i Trigano og president i ECF (European Caravan Federation), hvorfor han mener det er viktig å gjennomføre høstens caravanmesser.

– Trigano-gruppen deltar i de viktigste messene som er bekreftet for 2020: Düsseldorf, Paris og Parma. Hvorfor, etter din mening, er det viktig at selv i dette spesielt vanskelige året, bør caravanbransjen fortsatt arrangere disse messene?

– Jeg tror det er viktig å delta på disse messene fordi de, selv om de er dyre, gir en veldig viktig avkastning for selskapet vårt. I Tyskland er ikke Trigano salgsnettverk så sterkt som Hymer-nettverket, men vi kan balansere situasjonen på messen, så det er veldig viktig for salget.

– Når det gjelder Parma, er det veldig tydelig at uten messe ville det ikke vært mer campingvognmarked i Italia fordi salgsnettet ikke er i stand til å opprettholde seg selv uten Salone del Camper hvor mer enn 25 prosent av salget gjøres. Uten dette kan ikke forhandlere overleve. I tillegg er det bare på messen i Parma at folk kan se alle kjøretøyene sammen fra alle produsentene. Forhandlerne i Italia har en ganske begrenset aksje, så for å få et godt inntrykk av hva som er tilgjengelig, må du reise mange kilometer ettersom forhandlerne er få og langt mellom. En messe er en virkelig unik begivenhet for publikum å se så mange biler og deretter ta en beslutning. Hvis kundene ikke går på messen, tar de ikke beslutninger, og da går markedet ned. Og det samme skjer i Frankrike.

– Det er derfor en strategisk motivasjon for å delta i utstillingene: i Italia og Frankrike, uten messe, forsvinner markedet, og i Tyskland, på messen, har vi muligheten til å utvikle våre mål utover forhandlernettverket. I Paris kan kanskje kunder ta beslutninger de ellers ikke vil ta fra forhandlere.

– Å ikke delta på messer for å spare penger er en veldig kortsiktig visjon. Jeg tror et selskap som Trigano bør se til mellomlang og lang sikt og hjelpe fagorganisasjoner, for uten dem ville vi være i vanskeligheter. Tradisjonen må opprettholdes selv i et vanskelig år, akkurat som Tour de France: til tross for alle dagens vanskeligheter prøver de fortsatt å gjøre det igjen i år, fordi det er en tradisjon. Et år uten messe er et veldig vanskelig år. Vi er i stand til å betale for disse messene, og vi trenger ikke å spare penger, så vi tror at disse tre messene gir Trigano en enorm fordel, avslutter François Feuillet, administrerende direktør i Trigano.


Et fast innslag på Benimars årlige produktpresentasjoner for bransjen: François Feuillet sentralt plassert og synlig tilstede.

 

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Emneord: 

På forsiden