Kåring av merker som skiller seg ut:: Dethleffs får pris | Din Fritid
Kåring av merker som skiller seg ut:

Dethleffs får pris

Dethleffs, tysk produsent av campingvogner og bobiler i Erwin Hymer Group, har vunnet en Brand Champion Award. Kåringen er basert på en undersøkelse av hvordan 600 000 kunder opplever den emosjonelle verdien av spesielle merker.

Det er den tyske avisen og mediekonsernet Die Welt som står bak kåringen. Selve undersøkelsen er det konsulentfirmaet ServiceValue som står bak.

– Resultatet er overveldende, sier Dethleffs markedssjef Helge Vester. Dethleffs scoret godt over gjennomsnittet i “Brand Fascinating Score” i caravansegmentet, noe som gjorde Dethleffs til det beste merket i bransjen. Andre vinnermerker i kåringen inkluderer Amazon, Netflix, RedBull og Facebook. Innenfor caravanbransjen konkurrerte Dethleffs mot åtte andre tyske produsenter.

Forskningen konkluderte med at alle “merke-mesterne” er over gjennomsnittet vellykkede med å formidle budskapene sine. Forbrukerne fikk blant annet spørsmålet: 
“Angi om Dethleffs inspirerer deg personlig.”
Det var tre svaralternativer: “Ja”, “Nei” eller “Jeg kan ikke vurdere merkevaren fordi jeg ikke kjenner merkevaren”.  Hele 49,2 prosent svarte at de blir personlig inspirert. 

Familievennlig

Bedriftene som scorer høyest i forskningen skiller seg ut på grunn av positive overraskelser eller verdier for kundene sine. For Dethleffs inkluderte dette kommentarer som “en venn av familien”. Denne posisjoneringen gjør merkevaren tydelig gjenkjennelig. Alle vinnerne hadde en ting til felles: De formidler en følelse av liv, eller et budskap som går utover kun produktet.
Merker er ofte vellykkede fordi det er en emosjonell bakgrunnshistorie, noe som gjelder Dethleffs som skapte en av de første campingvognene i Tyskland i 1931 da selskapet ble grunnlagt av Arist Dethleffs som laget det mobile huset av kjærlighet til sin familie - slik at han kunne ta dem med på forretningsreiser.

0

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Emneord: 

På forsiden