En synlig caravanforhandler i Råde
Mange bransjer sliter med å få hjulene til å rulle i disse vanskelige tider. Det utvikles ideer og mange legger om både faglig kompetanse og bransje for å holde dørene åpne. Kreative har også bobilforhandleren Kroken i Råde vært. De har i en periode måttet permittere noen i staben, men ståpåvilje og løsningsorientering har vært stikkord som har preget hele bedriften slår salgssjef Hans Erik Kingsrød fast.
Etter en litt «tørr» periode, ser det nå ut til at kundene vender tilbake i mangfold. Spesielt etter at det fra styrende hold i landet ble forhåndsvarslet at de fleste måtte belage seg på Norges ferie. Spørsmål om kjøp av bobil og utleie har hatt betydelige økninger.
Personlige visninger
Tilbudet om personlig visning har virkelig har slått an. Kundene setter stor pris på dette og antall visninger øker jevnt og trutt. Dette har selvfølgelig gjort at jobben med renhold og klargjøring mellom hvert kundebesøk har blitt mangedoblet, men dette er en jobb vi deler på. Alle tar sin tørn med antibac’en, så det blir ikke så mye på hver enkelt.
Årets salg
På forespørsel om det hadde vært episoder som vil huskes lenge etter at vi har lagt koronatiden bak oss, smiler salgssjefen og forteller om paret fra Alta som kjøpte en bobil til 1,2 millioner kroner og kjørte hjem med den. De var redde for å ta fly på grunn av smittefaren. Bilen måtte kjøres på lånte prøveskilter da biltilsynet jo hadde stengt dørene og umuliggjorde registering av bilen på vanlig måte. Skiltene ble returnert i posten og paret varslet om en fortreffelig og opplevelsesrik tur nordover. Også en løsning når man blir koronafast etter et besøk i vår sydlige landsdel.
Nye servicerutiner
Arbeidsmengden på vårt serviceverksted har selvfølgelig ikke blitt mindre ettersom salget av biler er jevnt økende. Vi ligger fortsatt litt etter med hensyn til registering hos biltilsynet, men det tar seg opp etter hvert. Rutinene på verkstedet har blitt noe endret. Innkommende biler må stå i tre dager i lokal karantene før servicepersonale går inn i bilen. Den blir da desinfisert slik at de som jobber med den kan føle seg trygge. Ventetiden blir da som følge av dette noe lenger, men permitteringene på verkstedsiden er alle trukket tilbake.
Holder salgsbudsjett
Det gledelige er at salget ser ut til å følge oppsatt budsjett og kanskje noe bedre enn forventet. Optimismen sto vel ikke akkurat i taket da Norge ble stengt ned den 12. mars, men det ser ut til at vi kan se de nærmeste ukene lyst i møte. Kundene vender tilbake. Besøkende i butikken er jevnt over til stede, og optimismen er økende både hos oss og våre trofaste kunder. Østfoldavdelingen var også best av alle Krokens utsalgsteder i Norge den siste perioden forteller en stolt salgssjef, og legger til at dette var hele avdelingen meget stolte av.
– Det ser lovende ut smiler salgssjefen og daglig leder Atle Kristoffersen nikker samtykkende og legger til at han er meget stolt av alle ansatte som virkelig har stått på i denne vanskelige tiden.