![](https://dinfritid.no/sites/default/files/styles/full_width/public/e005cf46-f9d9-45ac-b217-1e08497a5ed0.jpg?itok=OJULi0B5)
![](https://dinfritid.no/sites/default/files/styles/full_width/public/e005cf46-f9d9-45ac-b217-1e08497a5ed0.jpg?itok=OJULi0B5)
Kjør på!
Siden det har vært en del usikkerhet rundt AutoPASS-kunder, og hva slags fordeler de har rundt Svinesundsforbindelsen, har Fremtind Service kommet med en avklarende pressemelding til oss.
Fremtind Service, Norges største AutoPASS-utsteder, har hatt unormalt mye trafikk på nettsidene sine den siste tiden.
– Dette skyldes trolig usikkerhet rundt hvem som må ha ny bombrikke, sier Svein Skovly, kommersiell direktør i Fremtind Service.
– Vi kan berolige alle våre kunder med at bombrikken og AutoPASS-avtalen kommer til å fungere akkurat som før, også etter 1. april.
I januar 2022 ble alle AutoPASS-avtalene fra Vegfinans overført til Fremtind Service. Selskapet har i tillegg avtaler med tidligere kunder av Fjellinjen og Bompengeselskap Nord.
– Dette betyr at de aller fleste østfoldingene med AutoPASS-avtale er kunder hos Fremtind Service, forteller Skovly som selv bor i Fredrikstad.
På vegne av bompengeselskapene sendte Fremtind Service i 2022 faktura til mer enn 85 000 østfoldinger. Til sammen betalte østfoldingene 286 millioner kroner til norske samferdselsprosjekter. I tillegg kommer bompengebetalingen fra alle Østfold-bedriftene.
Fremtind Service-kunder får automatisk tilsendt ny bombrikke ved behov. Så lenge regningen er betalt er det altså bare å kjøre med visshet om at alle rabatter og fordeler kommer som de skal.