Hymer bygger på:: Investerer for fremtiden | Din Fritid
Hymer bygger på:

Investerer for fremtiden

Hymers hovedkontor og produksjonsanlegg ligger i Bad Waldsee, sør i Tyskland. Hymer GmbH & Co. KG har vært en kjent aktør i bransjen i mer enn 60 år. Nå er selskapet i ferd med å gjøre omfattende endringer i produksjonen, forteller de i en pressemelding til Din Fritid. 


Hymer har, som alle andre mobilprodusenter, kjøpt chassis fra AL-KO til sine lange bobiler både på Fiat og Mercedes. I sommer skal Hymer begynne å produsere sine egne SLC-chassis til Sprinter på hovedfabrikken i Bad Waldsee.

Den største endringen er at Hymer har satt i gang byggingen av et nytt lokale på 3100 kvadratmeter for å produsere sine egne chassiser i Bad Waldsee. Hymer mener at de vil kunne bli mer fleksible med en mer sentralisert produksjon, tilpasset markedssituasjonen og kundenes ønsker. Hymer vil med denne chassisproduksjonen bli den mest komplette bobilprodusenten i Europa. På bekostning av nåværende chassisleverandør AL-KO. Hymer benytter anledningen til å samtidig «kartlegge alle deler av verdikjeden». Det nye bygget skal også kunne benyttes til generell produksjon av bobiler og campingvogner, etter de mest moderne produksjons- og monteringskonseptene, står det å lese i pressemeldingen.

Ferdigstillingen er planlagt til sommeren 2020, og serieproduksjonen skal etter planen starte i 2021. 


Slik vil det nyeste fabrikkbygget til Hymer se ut, i første omgang skal lokalet benyttes til produksjon av produsentens SLC-chassis for bobiler bygget på Mercedes Sprinter.

Flere steg

I begynnelsen vil Hymer bruke det nye produksjonsanlegget til å produsere SLC-chassiset for Mercedes Sprinter, med et dusin forskjellige akselavstander. Helt fra de korte versjonene på 3,90 meter opp til tandemakselchassis for den nye B-Class Masterline I 890.

På lengre sikt jobber selskapet med å innføre mer automatiserte løsninger og har anskaffet en lime-robot, som skal sørge for helt korrekt påføring av lim til vinduer, takluker og dører.


Slik ser det ut innvendig i dagens Hymer fabrikk. I forbindelse med nybygget skal alle deler av produksjonen evalueres og fornyes, forteller produsenten.

 

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Emneord: 

På forsiden