Caravanmessen 2020 avlyst:: Digital caravanmesse 2020 | Din Fritid
Caravanmessen 2020 avlyst:

Digital caravanmesse 2020

Covid-19 satte en solid stopper for den tradisjonsrike Caravanmessen på Norges Varemesse i regi av Utstillingsplassen Messer og Norges Caravanbransjeforbund. For første gang på over 20 år kunne ikke årets store happening for caravanbransjen og norske caravanentusiaster arrangeres. I stedet inviterer bransjen til en digital messe som åpner mandag 28.9 kl 12.

– Heldigvis kom noen på den smarte idéen om å lage en digital caravanmesse, sier generalsekretær Geir Holm i NCB. Mannen bak prosjektet og idéen er Ole Martin Larsen, bransjeansvarlig for caravan i FINN.no. – Dette er en idé vi tente på, sier Holm.

Forventer 100 000 besøkende

Dermed ble Norges første og største digitale caravanmesse en realitet. I perioden fra 28. september til 11. oktober vil den digitale messen caravanmesse.no være tilgjengelig 24/7. – Sammen med NCB har vi utviklet et digitalt messekonsept som vi har store forventninger til vil trekke til seg folk. Vi har et hårete mål om at 100 000 caravanentusiaster vil besøke messen i løpet av disse 14 dagene, sier Ole Martin Larsen.

Det er produsenter, importører og agenter av bobiler, campingvogner, teltvogner og caravanutstyr, som har fått muligheten til å vise frem sine 2021-nyhetene. På www.caravanmesse.no vil du finne ulike digitale messehaller som er stappfulle av gode og spennende tilbud. Det er egne haller for bobiler og campingvogner. - Alle utstillerne må være medlem av NCB for å kunne delta, forteller generalsekretær Geir Holm.

Din Fritid er også representert på den digitale messen og benytter anledningen til å tilby en gratis smaksprøve av magasinet for nye lesere. Les mer her.

Her er utstillerne

Følgende bobil- og campingvognmerker har sagt ja til å være med på årets heftigste digitale happening; Autostar, Benimar, Bürstner, Carado, Caravelair, Challenger, CombiCamp, Concorde, Dethleffs, Euro Mobil, Fendt, Frankia, Hobby, Hymer, Kabe, Knaus, Laika, McLouis, Mobilvetta, Pilote, Sunlight og Weinsberg. I tillegg har utstyrsleverandører og spikerteltprodusenter funnet ut at de også vil delta, og det gjelder: iCaravan, MaxFritid, Neptus, Vikingtelt, Toppcamp.

– Sammen med NCB vil vi bruke styrkene som FINN og Schibsted (Norges største mediehus) har i Norge. Schibsted har en ukentlig dekning på HELE 88% overfor den norske befolkningen, og ved å bruke relevante målgrupper basert på FINN-data, vil vi treffe både Norges befolkning og hele “caravanmenigheten”, forteller Larsen.

Massiv oppmerksomhet

– Den digitale messen vil bli tungt markedsført under hele messeperioden, både i papirutgaver og digitalt i Schibsted. I tillegg vil den digitale messen være til stede på Facebook, forteller han. Det vil være bobil- og campingvognmerkene som markedsføres, og er synlig i de forskjellige messehallene. I tillegg vil det være lenker til alle utstillerne som selger det aktuelle merket på hver eneste messestand.

– Vi har knalltro på konseptet, og sammen vil vi skape den første og største digitale caravanmessen i Norge, avslutter Ole Martin Larsen og Geir Holm.

Fakta om Norges Caravanbransjeforbund (NCB):

Har pr. i dag 150 medlemmer (bedrifter).

110 av disse er caravanforhandlere.

40 medlemmer er leverandører, importører, produsenter, agenter og grossister.

I 2019 omsatte bransjeforbundets medlemmer for rundt 9.8 milliarder NOK.

 

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Emneord: 

På forsiden