Med rundt 450 ekvipasjer innom messecampen på Hellerudsletta, er arrangørene fornøyd. Årets utgave var uten noen felles arrangement eller underholdning.
I tillegg viste været seg fra en langt mer kjølig side enn man kunne ønske. Likevel traff vi flere grupper som hadde det trivelig i mindre grupper utendørs, da vi besøkte campen på lørdag kveld. Som vanlig ble det tilbudt transport til og fra messeområdet med veteranbuss.
Det måtte tre forsøk til for at lokalavdelingene til Norsk Bobilforening og Norsk Bobil- og Caravan Club skulle klare å arrangere messecamp sammen. Det skyldtes ikke samarbeidet, som har gått aldeles utmerket ifølge de to interesseorganisasjonene. Fjorårets forsøk ble avlyst som en følge av pandemien, og året før regnet messecampen, som var tenkt arrangert på et jorde, bort. Lørdag kveld traff vi Bjørn Gunnar Kverne (NBCC avdeling Romerike) og leder i Region Øst, Mette Kjelgård (Norsk Bobilforening).
De kjørte 50 mil for å komme på messe, de tre venneparene som bor litt sør for Trondheim. De trives som aller best på tur når de kan reise sammen, forteller de seks, som trosset lave temperaturer og tilbragte lørdagskvelden utendørs. Fra venstre: Helge Ringli, May-Britt Ringli, Grethe Hegle, Aud Inger Voldøien, Sivert Syrstad og Jan Erik Hegle. Og så må vi ikke glemme hunden Tico, som er til felles glede på tur.
Vest-Sverige har gjort badstue til en reiseopplevelse. Og midt i Eurovision-feberen svinger det ekstra godt av svetten. Velg mellom flytende badstuer i skjærgården eller panoramautsikt over skogens innsjøer.
Med sin trivelige sittegruppe i front, et kompakt kjøkken og to enkeltsenger byr denne 2025-modellen fra Adria på en romslig og åpen interiørløsning. Og badet, det er et eget rom i full bredde bakerst.
Dette er første gangen jeg er i Udine. Men jeg bruker ikke lang tid på å finne parkering til min bybobil. Den gamle bymuren gjør det lett å orientere seg. Og det går ikke mange minuttene før jeg sitter med en kaffekopp ved byens imponerende torg.
Newell er trolig det fineste som bygges av amerikanske bobiler. De har ikke noe fast modellprogram, men bygger etter kundens ønsker. Hvert år lager de likevel et par modeller som de viser frem til interesserte kjøpere. Som denne 45-foteren.
Next er et helt nytt campingvognmerke, lansert nå i mars. Det er Fendt som står bak, og nysatsing er gjort for å ruste seg for nye tider, kan produsenten fortelle. Først og fremst handler det om å nå en yngre generasjon med en tydelig ung og frisk profil, og å tilfredstille vektkravene til elbiler.